زمان مطالعه : 7 دقیقه

قرارداد شتابدهنده کدمیکس

بسته خوش آمد گویی و قرارداد کدمیکس یک سند قانونی چندین صفحه ای است با جزییات دقیق برای هر یک از اعضا. بعضی از بند های این سند که به صورت معمول در اکثر قراردادهای کدمیکس وجود دارد، در اینجا آورده شده. با بررسی دقیق متوجه میشوید که این بندها در جهت شفافیت، حمایت از حضور موفق شما و حفظ نظم در چارچوب شتابدهنده طراحی شده است. در این حال این چارچوب تمرینی است برای درک فرهنگ کاری انستیتو تکنولوژی کدمیکس و آمادگی برای ادغام در بازار کار اروپا.

 

 محدوده خدمات و حمایت های شتابدهنده

شتابدهنده کدمیکس کریر آتوپایلوت، یک بسته خدماتی، مشاوره و حمایتی جامع (Comprehensive)، شخصی سازی شده (Personalized) و بر اساس تقاضا و نیاز (On Demand) در زمینه توسعه همه جانبه شغلی، قدرتمند سازی اعضا، افزایش قابلیت استخدامی و تضمینی برای ورود به بازار کار اروپاست. این برنامه به طور خاص شامل خدمات زیر میشود: آموزش، نظارت بر پروژه، ارزیابی های فنی، ارائه گواهینامه های تخصصی و مدارک زبان تخصصی، ارائه توصیه نامه ها، توسعه شغلی، پشتیبانی از نوشتن و انتشارات مقالات، بازنویسی و بهبود چندین رزومه، مشاوره های شغلی، آماده سازی برای مصاحبه و تمام پشتیبانی های مرتبط. این خدمات همچنین در جهت مذاکرات قرارداد شغلی، روند درخواست انواع ویزا، قرارداد بیمه، برنامه ریزی اقامت و مشاوره مهاجرت و هماهنگی مسافرت ادامه پیدا میکند. همچنین شامل مشاوره و پشتیبانی در پیگیری و بررسی اپلای ها، مشاوره استراتژیک برای انتخاب گزینه های مهاجرت، مشاوره در زمینه بررسی و معادل سازی مدارک برای اخذ ویزا و مجوز کار ، میانجیگری با کارفرما و حمایت در راستای تاسیس شرکت است. طرفین صراحتاً توافق می کنند که هدف نهایی قرارداد تأمین شغل برای شرکت کننده یا تأسیس یک شرکت در اروپا بدون توجه به اینکه چگونه و از طریق کدام کانال هایی پیشنهاد نهایتا دریافت شود. در این فرآیند، شرکت کننده و عضو شتابدهنده از طریق نقشه راه تعریف شده توسط مؤسسه و مربی، به صورت مداوم و گام به گام، عملاً در هر مرحله از فرآیند مشارکت فعال خواهد داشت. حمایتها از طرف انستیتو تکنولوژی کدمیکس به صورت نا محدود ادامه دارد، هر چند که میزان تلاش هر عضو شتابدهنده تضمینگر سرعت رسیدن به موفقیت است.

 

شرکت کننده در پروگرام شتابدهنده مسوولیت این را دارد که به طور فعال، وقت مفید خود را برای یادگیری، پیشبرد پروژه ها، ارتقای توانایی ها، و همینطور فرستادن درخواست ها و شرکت در جلسات داخلی و مصاحبه ها شغلی صرف کند. صرف ۸ ساعت زمان مفید در هفته برای انجام این وضایف، لازمه یک پیشرفت محسوس در شتابدهنده است، هر چند که توصیه میشود اعضا به طور متوسط زمان عمده و مفید بیشتری را با انرژی  و انگیزه صرف کنند تا در فاصله زمانی معقول به نتایج واقعی برسند، و کل پروسه پیشرفت به یک روند فرسایشی تبدیل نشود.

لازم به ذکر است که به لحاظ قانونی و منطقی انستیتو تکنولوژی کدمیکس، به جای اعضا و یا در وکالت از آنها، انجام وضایف اعضا را انجام نمیدهد. به شکل خاص، در حالی که کدمیکس مسئول ارائه آموزشها، راهنمایی پروژه، ارزیابی و ارائه مدرک است، انجام پروژه ها به عهده اعضا ست. همچنین، در حالی که کدمیکس وظیفه صدور مدارک، توانمند سازی، توصیه به کارفرماها، و مشاوره پیشرفت شغلی است، وظیفه اعضا عمل به توصیه ها و فرستادن درخواست ها و شرکت در مصاحبه هاست. کارکرد شتابدهنده انستیتو تکنولوژی کدمیکس دقیقا مقابل و در تضاد با کاری است که وکلای مهاجرتی انجام میدهند. از این جهت، انستیتو تکنولوژی کدمیکس با وکلای مهاجرتی همکاری ندارد و اعضای شتابدهنده از همکاری و کمک گرفتن از سایر مشاورین این حوزه و یا وکلای آموزشی مهاجرتی، منع میشوند. تبادل اطلاعات با مشاورین این حوزه فقط در مواردی خاص و تنها با اخذ اجازه کتبی از منتور و در چارچوبی از پیش تعیین شده مجاز است.

 

 

 اهداف و برنامه پرداخت اقساط

هدف اصلی این قرارداد دستیابی به ارتقاء شغلی و رسیدن به یک هدف شغلی یا تأسیس یک شرکت در اروپا است. پروگرام کدمیکس کریر آتوپایلوت به طور خاص شامل دو هدف و مجموعه خدمات است. هدف اول، شتابدهی و توسعه تحصیلی-شغلی است، شامل آموزش های مرتبط، جلسات مشاوره و منتورینگ، دریافت گواهینامه های  کدمیکس، تا مرز رسیدن به مصاحبه شغلی یا مصاحبه دانشگاهی (که معادل با ۴۰ درصد ارزش قرارداد یا پیش پرداخت کامل است، که باید ده درصد از آن در ابتدا و بقیه در طول برنامه به طور کامل پرداخت شود، حتی اگر داوطلب در هر مقطع از پروگرام درخواست خروج یا خاتمه پروگرام را داشته باشد). هدف دوم شتابدهنده،  ضمانت دریافت جاب آفر، پذیرش دانشگاه، تاسیس یک استارتاپ و پشتیبانی های مرتبط است (که معادل ۶۰ درصد ارزش قرارداد یا ۶۰ درصد مابقی اقساط است.

۶۰ درصد مابقی اقساط با توجه به نوع پروگرام به چندین قسط تقسیم  میشود.

 برای پروگرام کدمیکس کریر اتوپیلوت ریگولار (Cademix Career Autopilot Regular ) ۶۰ درصد مابقی اقساط، تنها در صورتی که عضو شتابدهنده جاب آفر را برای یک موقعیت شغلی جدید در اروپا دریافت و امضا کند و عملا شروع به دریافت حقوق در موقعیت جدید شغلی کرده باشد.

۶۰ درصد مابقی اقساط برای پروگرام پلاس (Cademix Career Autopilot Plus) به دو دسته ۳۰ درصدی تقسیم میشود. ۳۰ درصد اول فقط زمانی پرداخت میشود که عضو شتابدهنده بعد از دریافت یک پذیرش تحصیلی یا کارآموزی، ویزا را دریافت و به اروپا مسافرت کرده باشد. ۳۰ درصد مابقی اقساط پروگرام پلاس، تنها در صورتی که عضو شتابدهنده جاب آفر را برای یک موقعیت شغلی جدید در اروپا دریافت و امضا کند و عملا شروع به دریافت حقوق در موقعیت شغلی کرده باشد.

۶۰ درصد مابقی اقساط برای پروگرام بیزنس (Cademix Career Autopilot Plus) به دو دسته ۳۰ درصدی تقسیم میشود. ۳۰ درصد اول فقط زمانی پرداخت میشود که عضو شتابدهنده یک نوع ویزای اروپایی را دریافت و به اروپا مسافرت کرده باشد. ۳۰ درصد مابقی اقساط پروگرام پلاس، تنها در صورتی که عضو شتابدهنده، شرکتی را در اروپا ثبت کرده باشد یا از طریق جاب آفر یا اسپنسرشیپ یک موقعیت شغلی جدید در اروپا دریافت و امضا کند و عملا شروع به عقد قرارداد با کلاینت، فروش محصولات و خدمات و یا دریافت حقوق کرده باشد.

 

مهم، رسیدن به موفقیت و نتیجه است

ما در انستیتو تکنولوژی کدمیکس، تفاوتی در هزینه های شتابدهنده قائل نمیشویم. از این جهت که شما با چه سرعت و چگونه در نهایت به یک شغل، پذیرش، تاسیس شرکت یا مهاجرت می‌رسید، هزینه پروگرام های شتابدهنده را تغییر نمیدهد. همینطور اینکه نهایتا شما از چه مسیری به موفقیت میرسید، تغییری در قرارداد و هزینه های تعیین شده در قرارداد ایجاد نمیکند، چه از طریق حمایت مشهود و توصیه مستقیم  کدمیکس، چه نتیجه حمایت های غیرمحسوس، صرف حضور شما در کدمیکس یا انجام یک پروژه، تلاش های خودتان و سایرین، و یا حتی یک اپلای که در گذشته و قبل از ورود به شتابدهنده انجام داده اید.

در هر صورت، شروع استخدام شما روزی است که شما یک پیشنهاد شغلی دریافت می کنید یا با یک کارفرما قرارداد امضا می کنید. هر عضو شتابدهنده باید فارغ از تلاش و سرعت پیشرفت شخصی در پروگرام به برنامه پرداخت اقساط پایبند باشد. ما برای پرداخت ها تضمینهایی از قبیل چک دریافت نمیکنیم، ولی توجه داشته باشید که تأخیر در پرداخت منجر به جریمه تاخیر ۲٪ در ماه به اضافه هزینه اضافی ارسال یادآوری و هشدار می شود، که در صورت انباشه شدن معادل با سود و کارمزد ۲۶ درصدی در یک سال است. عدم پرداخت فاکتورها منجر به جمع آوری بدهی توسط موسسه اتریشی  KSV1870 می شود. لطفا توجه داشته باشید که Kreditschutzverband KSV1870، یک انجمن حمایت از اعتباردهندگان – بستانکاران و دارای امتیاز دولتی، از نظر اقتصادی و سیاسی مستقل است و بزرگترین سازمان جمع آوری بدهی در اتریش است که با بیش از ۱۵۰ سال تجربه و دفاتری در ۱۳۰ کشور در سراسر جهان فعال است، و اهرمی قانونی و بسیار قدرتمند برای وصول بدهی های معوقه است.

 حقوق شرکت کننده در شتابدهنده

شرکت کننده حق دارد مستقیماً برای انواع مشاغل درخواست دهد و از حمایت های منتور و انستیتو تکنولوژی کدمیکس برخوردار شود. علاوه بر این، شرکت کننده حق دارد از پیشنهادات شغلی خودداری کند (هیچ نوع اجبار برای قبول کردن پیشنهاد ها و یا بیگاری وجود ندارد)

 

 وظایف عضو شرکت کننده در شتابدهنده:

آ. شرکت کننده متعهد به یادگیری و انجام تکالیف پروژه های ارائه شده توسط مشاور و منتور است.

ب شرکت‌کننده متعهد است به محض دریافت مصاحبه‌های شغلی، دریافت پیشنهادهای کاری و پذیرش پیشنهادهای شغلی، به کدمیکس اطلاع دهد.

ج شرکت کننده موافقت می کند که به طرح پرداخت/طرح اقساط و پرداخت ما باقی اقساط پس از اخذ ویزا و پس از رسیدن اب قرارداد کار یا تاسیس شرکت پایبند باشد و شرایط مندرج در شرایط و ضوابط را رعایت کند.

گزارش پیشرفت ماهانه و جلسات هفتگی/دوهفته‌ای

شرکت‌کننده موظف است جلسات بازبینی را با استاد راهنما درخواست کند و گزارش‌های پیشرفت ماهانه دوره‌ای را ترجیحا هر ماه و حداکثر هر سه ماه یکبار ارائه کند. گزارش های پیشرفت باید شامل اطلاعات اقدامات و وظایف انجام شده در ماه گذشته و پروژه و اقدامات برنامه ریزی شده در ماه آینده باشد.

 ارتقاء صریح و ضمنی قرارداد شتابدهنده (Implicit and Explicit Upgrading the Contract)

شرکت کننده باید به محض تصمیمگیری و برنامه ریزی صریح برای ارتقاء قرارداد، مراتب را به صورت کتبی به کدمیکس اطلاع داده و درخواست ارتقای قرارداد کند. ارتقای ضمنی برنامه شتابدهنده  زمانی اتفاق می افتد که شرکت کننده به صورت غیر آگاهانه و یا غیر برنامه ریزی شده اقدام به استفاده از مزایای یک بسته بزرگتر از شتابدهنده را بکند. برای مثال، یک عضو شرکت‌کننده در پروگرام ریگولار ممکن است به طور ضمنی مسیر شغلی را تغییر و گسترش دهد و قبل از ارتقای رسمی، درخواست‌ها را علاوه بر موقعیت های شغلی به گرفتن پذیرش دانشگاه‌ی یا برنامه‌های جایگزین مانند دوره‌های کارآموزی و آموزش تکمیلی ( Ausbildung یا Weiterbildung ) ارسال کند، که در عمل معادل با تغییر مسیر از برنامه رگولار به مسیر شتابدهنده پلاس است. مثال دیگر از ارتقای ضمنی، اقدام برای گسترش دادن یک برنامه اقتصادی (بیزنس مدل) در اروپا، تاسیس شرکت یا ورود به صورت خود اشتغالی است که معادل با ارتقای به شتابدهنده کدمیکس کریر آتوپایلوت بیزنس است.

چه ارتقای ضمنی و چه ارتقای صریح غیرقابل برگشت هستند و پس از شروع برنامه جدید، شرکت‌کننده عضو باید به شرایط و ضوابط جدید و برنامه‌های پرداخت جدید پایبند باشد. برای جلوگیری از سوء تفاوم پیشنهاد میشود که نقشه های راه و گزینه های  شتابدهنده با دقت بررسی شود، و اقدام ها در مراحل مختلف، حتی المقدور بعد از هماهنگی با منتور انجام شود.

 روابط انحصاری و حفاظت از اطلاعات

برای محافظت از اطلاعات کدمیکس، حفاظت از تمامی اعضا و مخصوصا برای دستیابی به یک منتورینگ هماهنگ و حفظ انگیزه پیشرفت، کدمیکس صراحتاً از اعضای شتابدهنده می خواهد که به توافق و همکاری انحصاری پایبند باشند که شرکت کنندگان را از همکاری با موسسات و مشاورین در حوزه های مشابه منع می کند. موکدا هر نوع همکاری اعضای شتابدهنده و درخواست کمک از هر سازمان، دانشگاه، وکیل حقوقی، وکیل مهاجرتی، مشاور، مربی خصوصی، منتور، کوچ، روانشناس، روان‌درمانگر یا هر شخص دیگری خارج از حلقه اعتماد بدون موافقت کتبی کدمیکس ممنوع است. اعضا میتوانند در هماهنگی با منتور، تقاضا ها و اجازه محدود را مورد به مورد کسب کنند.